کد خبر: ۱۶۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۲ تير ۱۴۰۳
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد:

ساخت شهرک تخصصی زنجیره مس در لامرد فارس 

 ساخت شهرک تخصصی زنجیره مس شهید رئیسی با دستور ویدئو کنفرانسی محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد استان فارس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، سه‌شنبه در این آئین گفت: شهرک تخصصی تکمیل زنجیره مس با راهبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در زمینی به مساحت اولیه ۸۰۰ هکتار در سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد جانمایی شد.
 
کوروش فتاحی افزود: امروز فعالیت تکمیل زیرساخت‌های آن برای جذب سرمایه‌گذاران آغاز و نقاط مختلفی از کشور، برای استقرار این شهرک تخصصی امکان‌سنجی شد که باتوجه‌به توجیه اقتصادی و مشاوره‌های تخصصی از جمله بررسی بناها و دیگر مؤلفه‌های موردنیاز، به‌ویژه ظرفیت‌های زیرساختی مهیا شده نسبت به مناطق دیگر، منطقه ویژه لامرد برای استقرار شهرک تخصصی مس در نظر گرفته شد.

 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ادامه داد: قرار است کارخانه‌هایی برای تولید حدود ۱۲ محصول تخصصی مس در این شهرک تخصصی مستقر شوند که این اطمینان خاطر و اتفاق خوشایند برای سرمایه‌گذاران مس وجود دارد تا محصولات دیگری را در صنایع پایین دست و میان دست تولید کنند.
 
فتاحی یادآور شد: باتوجه‌به نزدیکی منطقه ویژه لامرد به خلیج‌فارس، تقاضا برای محصولات پرکاربرد و پرمصرف مسی کشورهای خارجی به‌ویژه کشورهای حوزه خلیج‌فارس وجود دارد که منجر به ایجاد اشتغال‌زایی پایدار، خلق ارزش‌افزوده و مانع از خام فروشی می‌شود.
 
وی اعلام کرد: هم‌زمان با عملیاتی شدن زیرساخت‌های این شهرک تخصصی شامل خطوط آب، برق، جاده و دیگر زیربناها بسته‌های سرمایه‌گذاری مرتبط و سودآور با زنجیره مس نیز برای ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی، تدوین می‌شود.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های زیرساختی این شهرک تخصصی، نشست‌هایی با سرمایه‌گذاران برای هدایت سرمایه در این منطقه در دستور برنامه است.
 
فتاحی تصریح کرد: قیمت فلز مس در دنیا افزایشی بوده و به‌عنوان صنعت سودآور مطرح است، این فلز، پس از فولاد و آلومینیوم، سومین فلز پرمصرف دنیا به لحاظ تناژ و دومین فلز دنیا به لحاظ ارزش محسوب می‌شود.

 

انتهای خبر/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان